11
آگوست

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر تهران

در این نوشته، مدارک لازم برای اخذ گواهی پایان کار ساختمان های احداث شده در شهر تهران توضیح داده شده است. ارائه تمام یا بخشی از مدارک زیر با توجه به مشخصات بنا و مالکین متغیرمی باشد.

گواهی پایان کار ساختمان

 

 

مدارک و مراحل اخذ گواهی پایان کار ساختمان

۱٫ مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و تشکیل پرونده.
۲٫ اصل و تصویر سند مالکیت شامل یک یا چند مورد از موارد زیر:
« سند ۶ دانگ، برگ قراردادی واگذاری زمین شهری، اجاره نامه سازمان اوقاف، نامه اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران همراه با بنچاق».
۳٫ اصل و تصویر شناسنامه مالکین.
۴٫ اصل و تصویر برگ نوسازی مربوط به سال جاری.
۵٫ تصویر صورتمجلس تفکیکی برای املاکی که دارای سند آپارتمان است به انضمام نقشه ثبتی.
۶٫ اصل و تصویر گواهی انحصار وراثت ( در صورت فوت مالک).
۷٫ نقشه با مقیاس یک دوهزارم با امضا مالک یا نماینده قانونی.
۸٫ حضور مالک یا وکیل قانونی الزامی است.
۹٫ اصل و تصویر وکالت نامه و شناسنامه وکیل درصورت مراجعه وکیل.
۱۰٫ گزارش مهندس ناظر (شماره و یا تصویر گزارش ارائه شده).
۱۱٫ فرم تعهد محضری در مورد آپارتمان های فاقد خلاف ساختمانی که دارای پایان کار سیستمی باشد.
۱۲٫ گزارش اتمام بنا.
۱۳٫ برگه اتمام بنا.
۱۴٫ ارائه تاییدیه آسانسور (درصورت داشتن آسانسور).
۱۵٫ تأییدیه آتش نشانی برای ساختمان های بالای ۶ طبقه (۵ طبقه روی پارکینگ و بالاتر).
۱۶٫ ارائه فیش آب، برق، تلفن و گاز.
۱۷٫ ارائه مدارکی مبنی بر دلالت قدمت بنا که مشخص نماید مربوط به قبل از سال ۴٩ می باشد (از قبیل فیش برق و سوابق نوسازی).
۱۸٫ درصورت وکالتی بودن ملک، تاریخ تنظیم وکالت نباید بیش از ۵ سال باشد.

گروه مهندسی فاربه ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه ساخت ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، انجام کلیه امور اداری از مرحله تشکیل پرونده، صدور پروانه ساخت تا اخذ گواهی پایان کار ساختمان.

همچنین شما می توانید ازقسمت استعلام پروانه و گواهی ساختمان سایت شهرداری تهران برای استعلام و مشاهده پروانه یا گواهی پایان کار ساختمان خود یا ساختمانی که قصد خرید آن را دارید استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.